Ultima avertizare a lui Mencinicopschi înainte de a fi arestat. „Magazinele din Romania sunt pline de fructe tratate cu radiații ionizante care au ca efecte obezitatea, diabetul tip II și cancerul”

În ziua în care îşi aștepta sentința, prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, sau „Profesorul distrat”, cum l-au numit cinic procurorii, a avut puterea să ne mai împărtăşească din cunoştinţele sale de om de ştiinţă.

Prof. dr. Mencinicopschi ne-a atenţionat că uleiul dublu rafinat este periculos pentru sănătate, mai ales când este folosit la prăjit.

Astfel a ajuns și singurul doctor în alimentație, Gheorghe Mencinicopschi, să fie trimis după gratii.

El a precizat că radiațiile ionizante se folosesc pentru a distruge embrionul la o serie de plante precum cartoful, ceapa și usturoiul.

Astfel ele nu mai încolțesc. La fructe sunt folosite pentru a distruge microflora care ar dezvolta mucegaiuri.

Radiațiile se utilizează în scopul de a conserva mai bine carnea și preparatele din carne.

„Metoda este legată de UE și se practică, dar produsele tratate cu radiații ar trebui etichetate corespunzător, ceea ce nu prea se întâmplă, la noi nu prea am văzut.

Fructele iradiate, deși par vii, sunt omorâte, seamănă mai mult cu niște conserve. Deja structura lor de nutrienți a fost modificată, degradând-o, sunt mai puțin hrănitoare și , mai

mult, ne pot furniza niște radicali liberi, de care chiar nu avem nevoie, pentru că noi le luăm ca să avem antioxidanți, nu să ne dea ei oxidanți.

Pot provoca boli cronice de la supraponderabilitate, obezitate la boli cardiovasculare, diabet de tip II și cancer.

Există un singur laborator din România care ar putea să facă determinări pentru depistarea radiațiilor la Institutul de Fizică Atomică de la Măgurele” declara in urma cu cativa ani prof. dr Gheorghe Mencinicopschi.

Conform Ziarului Ring, acesta a tinut sa precizeze ca produsele fără conservanţi şi E-uri sunt, de fapt, sterilizate şi pasteurizate.

„Orice pate de ficat şi orice produs alimentar care este sterilizat are vitaminele şi enzimele distruse şi i s-a redus drastic valoarea nutritivă.

Pasteurizarea şi sterilizarea sunt tratamente termice agresive. Sterilizarea presupune introducerea produsului într-o autoclavă, unde se ridică temperatura şi presiunea în aşa fel încât să nu se mai strice alimentul, dar acesta nu mai rămâne cu nutrienţi.

Unii se distrug, cum ar fi enzimele şi vitaminele, iar alţii se degradează şi devin mai puţin hrănitori.

Noi avem nevoie de proteine care nu sunt denaturate termic, avem nevoie de grăsimi neoxidate, de zaharuri nedegradate, de alimente care să ne dea enzime, vitamine. Acestea nu mai au vitamine, enzime, nu mai au nimic, este totul distrus acolo.

Cel mai bine este să mâncăm alimente cât mai aproape de starea lor naturală, cu conservanţi sau cu radiaţii ionizante sau sterilizate.

Să mâncăm alimente vii, nepreparate, cum sunt legumele şi fructele, seminţele şi nucile crude„, a mai afirmat prof. dr. Mencinicopschi.

„Din fericire, produsele româneşti nu sunt iradiate pentru că noi nu avem iradiatori.”.
„Nu trebuie să ne bucurăm dacă pe aliment scrie pasteurizat sau sterilizat, pentru că

tratamentul termic special a redus foarte mult calitatea nutriţională a acelui aliment, oricare ar fi el.”, PROF. DR. GHEORGHE MENCINICOPSCHI.

Cum se mențin în formă trei nutriționiști de top. ”Carnea de porc și de vită nu există în alimentația mea”

Zicala „Faci ce zice popa, nu ce face popa” nu pare a fi valabila și la medicii a căror preocupare exclusivă este alimentația.

Trei experți fac publice soluțiile pe care le aplică zi de zi pentru a-și păstra sănătatea la cote maxime.

Vin doar după masă, fără carne roșie, mult sport

Preşedintele Federaţiei Române de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice, profesor doctor Nicolae Hâncu, se declară un mare amator de salate, de fructe dar admite că nu-şi refuză nici un vin bun.

„Întotdeuana urmez eu însumi sfaturile pe care le dau. Sportul ocupă un loc important în viața mea. Am făcut sport de performanță până la 27 de ani, după ce m-am lăsat am continuat să fac sport.

Pe la 40 de ani m-am apucat de jogging şi alergem zilnic între 3 şi 5 km, după care am înlocuit alergatul cu mersul pe jos în ritm alert, aproape zilnic, şi cu înotul, de câteva ori pe săptămână.

În plus, nu există dimineaţă în care să nu fac gimanstică acasă (streching 10-15 min şi câteodată fac şi execiţii cu haltere uşoare).

A doua componentă a stilului meu de viaţă este somnul. Îmi încep activitatea trezindu-mă la ora 5,30 şi niciodată nu mă culc seara mai târziu de 10,30.

Şi a treia componentă, poate cea mai importantă, e alimentaţia. Micul dejun, de la care niciodată nu mă abat este format obligatoriu din iaurt și fulgi.

Pe la 10,30-11 iau o gustare formată dintr-un baton din prune uscate, scorțișoară, alune sau nuci.

Prânzul îl iau în jur de 2-2,30 când mănânc un singur fel de mâncare: legume asortate cu aproximativ 150 grame de peşte sau carne de pasăre.

Carnea de porc şi de vită nu există în alimentaţia mea. După masă mănânc un fruct, iar seara, de 30 de ani, mănânc salate.

Consum un bol mare de salată din care nu lipsesc salata verde, salata cu andive sau cu varză albă proaspătă, roşii, castraveţi, ardei, ceapă, usturoi şi maximum 2 linguri de ulei, niciodată sosuri.

În funcţie de consumul energetic din ziua respectivă, mai mănânc uneori 1-2 felii de pâine integrală asociate cu şuncă de pui sau de curcan, piept de pui gătit în casă sau somon pe care îl consum de 2-3 ori pe săptămână, fie gătit, fie afumat.

Sâmbăta şi duminica, la mic dejun, am o omletă albă formată din 3-4 albuşuri de ou foarte bine prăjite pe teflon fără ulei, în care nu mai adaug nimic. De ani de zile toate mâncărurile mele sunt foarte sărace în sare.

Zilnic, mănânc 3-4 fructe, după masă şi seara după cină, şi 3-4 pahare de vin pe săptămână numai după ce am mâncat.

Iarna nu am o alimentaţie specială pentru că am incluse toate vitaminele, toate sărurile minerale, glucidele, lipidele şi proteiene de care am nevoie pentru protecţia imunitară corespunzătoare.

Niciodată nu am consumat suplimente nutritive şi nimic altceva care să-mi crească imunitatea.

Cea mai bună pază împotriva răcelilor este evitarea frigul îmbrăcându-mă bine. Dacă sunt obligat să merg la temperaturi sub 0 grade, nu vorbesc pentru a evita pătrunderea bruscă a aerului rece în gură.

Trebuie să recunosc că mai am şi monemente când consum alimente nesănătoase, dar cu moderaţie.

De regulă, organismul nu reacţionează semnificativ dacă se produce un abuz, dar dacă abuzul se repetă, atunci organismul începe să reacţioneze.”

Ceapă și usturoi la prima oră

Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi spune că nu e nici vegetarian, nici carnivor. „Sunt omnivor şi întotdeauna ascult de corpul meu şi de nevoile sale.

Nu pot să spun că am vreun secret anume, ţin cont de nişte lucruri simple, de bun simţ. Pentru mine este foarte importantă odihna. Întotdeauna dorm 7-8 ore.

Seara nu mă culc mai târziu de 10-11. Am o alimentație diversificată și echilibrată. Gătesc destul de des şi evit să folosesc prăjirea, dar dacă se mai întâmplă uneori, folosesc doar grăsimi care rezistă la temperaturile de prăjire (uleiul de palmier nehidrogenat şi uleiul de măsline).

Îmi place să folosesc pătrunjel, mărar pe care le am şi în grădină şi consum doar sare marină.

Îmi place foarte mult peştele pe care îl consum destul de des, îmi place şi carnea de pui şi uneori mănânc şi carne slabă de porc.

– Iau trei mese pe zi, dintre care micul dejun este cea mai importantă. Dimineaţa mănânc în decurs de o oră de când m-am trezit alimente destul de consistente (ouă, carne slabă, peşte, ceapă şi usturoi).

– După 4 -5 ore de la micul dejun mănânc un sandwich, pe care îl prepar eu, format din carne slabă, pâine integrală şi salată. Seara, nu mănânc mai târziu de orele 5-6 şi prefer salatele.

– Beau foarte multă apă şi ceai verde îndulcit cu miere sau neîndulcit. Nu beau niciodată sucuri sau băuturi alcoolice pentru că nu-mi plac.

– Nu am făcut nicun sport de performanţă, dar fac zilnic mişcare: merg pe jos, urc scări, lucuri simple.

– Alimente nesănătoase gen fast food nu consum niciodată pentru că nu mi-e poftă de aceste alimente.

„Nu consum niciodată alimente procesate. Prefer legumele, mai ales pe cele din familia verzei (albă, roșie,
de Bruxelles, rucola, gulia) și fructele”.

Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi

 

 

DISTRIBUIȚI