Timbrul de mediu inlocuit cu alte TAXE! Care sunt soferii care vor plati mai mult!

Timbrul de mediu va deveni o simpla amintire pentru soferi, de la 1 februarie. Asta este vestea buna. Dar bucuria nu va tine prea mult. Si asa deoarece el va fi inlocuit cu un sistem cumulativ de taxe, o taxa de inmatriculare si un impozit anual care va fi aplicat diferential pentru masinile noi si cele rulate.

Initial, autoritatile s-au gandit la varianta inlocuirii timbrului de mediu cu taxa de aproximativ 0,05 lei pe litrul de carburant. Insa aceasta idee a fost respinsa de ministrul mediului. Asa ca autoritatile in domeniu au venit cu o alta varianta de lucru-aceasta taxare cumulativa.

Concret, prin introducerea impozitului diferentiat se doreste canalizarea interesului consumatorului catre masini noi, mai putin poluante. Astfel, cu cat masina este mai noua, cu atat impozitul achitat catre stat va fi mai mic. Invers, cu cat modelul este mai vechi, cu atat taxa este mai mare, tinandu-se cont ca masina polueaza la greu mediul.

In aceste conditii, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de AutomobileAPIA – recomanda folosirea acestui sistem de taxare insa peste cativa ani, si nu de acum. Introducerea acestei modificari are mai multe efecte, dintre care cel mai important se refera la vanzarea de masini.

Daca va disparea timbrul de mediu, atunci vanzarea de masini noi ar scadea in Romania, spun specialistii APIA. Concret, o data cu disparitia Timbrului de mediu, raportul vanzarilor va fi de 1 la 5 fata de 1 la 3 cat este in moment. In plus, aceasta scadere va duce si la pierderea a peste 15.000 de locuri de munca in industria auto.

Specialistii mai spun ca eliminarea acestei taxe va duce la cresterea vanzarilor de masini la mana a doua. Numai anul trecut, de exemplu, una din patru masini vandute in Romania a fost la mana a doua. Inlocuirea timbrului de mediu ar putea pune in pericol si programul Rabla.

Taxa pentru autovehicule la prima inmatriculare a fost introdusa la 1 ianuarie 2007, odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. In acel moment, ea se calcula in functie de trei aspect: capacitatea cilindrica a masinii, vechimea acesteia si tipul de catalizator.

Pana acum, pentru poluarea facuta de un autovehicul vechi din 2005, euro 4, timbrul de mediu insemna peste 1000 de euro. Fata de aceasta suma – deloc accesibila – o masina de anul trecut, euro 6, obliga posesorul la plata unui timbru de mediu de numai 150 de euro.

sursa: cyd.ro

DACA TI-A PLACUT ACEST ARTICOL IL POTI DISTRIBUI


 

Scrie un comentariu