După ce vei citi asta, te vei gândi de două ori înainte să cumperi clementine din supermarket! Ce secrete ascund aceste fructe

După ce vei citi asta, te vei gândi de două ori înainte să cumperi clementine din supermarket! Ce secrete ascund aceste fructe

Apreciate pentru gustul şi savoarea lor, dar şi pentru vitaminele pe care acestea le conţin, clementinele sunt căutate în această perioadă a anului, atât în supermarketuri cât și în micile magazine.

Un lucru de remarcat este faptul că aceste fructe au în compoziţia lor puţine calorii, circa 46 la 100 de grame de fruct.

Sunt ideale pentru dietă, deoarece două clementine se încadrează la cifra de 60 de calorii, ceea ce reprezintă un lucru important pentru persoanele care urmează o dietă.

Conţin foarte multă vitamina C şi de aceea foarte utilă în special în perioada rece a anului.

De asemenea mai conţin magneziu şi fier, care menţin funcţionarea în condiţii normale a sistemului muscular şi nervos.

Clementinele sunt formate din 86% apă, sunt bogate în potasiu şi calciu. De asemenea conţin foarte multe fibre,

care sunt foarte utile în digestie, având un aport deosebit la micşorarea colesterolului din sânge.

Datorită prezenţei fibrelor şi a potasiului, clementinele sunt foarte bune în procesul de detoxifiere.

Clementinele sunt invenţia omului, prin altoirea portocalului cu mandarinul. Clementinele au fost create de Louis Charles Trabut, în 1900.

Aceste fructe nu conţin sâmburi, deci ele nu se pot înmulţi decât prin procesul de altoire.

Gustul şi aspectul diferit al clementinelor se datorează soiurilor diferite de portocal şi mandarin din care rezultă clementinele.

Clementinele rezistă mai mult decât mandarinele, dar îşi menţin aroma acestora, iar în comparaţie cu portocalele sunt mai dulci şi mai zemoase.

1. Sunt slabe in zahar

Una din cele mai mari beneficii ale clementinelor este ca au un continut scazut de carbohirati, ceea ce inseamna ca nu-ti vor da indexul glicemic peste cap. Le poti consuma in voie.

 

2. Bogate in potasiu

Potasiul este estential pentru mentinerea unei tensiuni arteriale sanatoase, pentru articulatii, si lupta cu balonarea si migrenele.

Daca vrei sa fii in forma maxima, mai ales in sezonul rece, te poti baza pe clementine pentru continutul bogat de potasiu.

 

3. Sunt slabe in calorii

O clementina are doar 35 calorii, nu are deloc grasimi si este plina de antioxidanti. Daca esti la dieta, clementinele sunt un aliat de nadejde.

 

4. Au un continut bogat in vitamina C

Ca toate citricele, clementinele sunt si ele o sursa bogata de vitamina C (un singur fruct are 36mg).

Avand in vedere ca aceasta vitamina este esentiala pentru sistemul imunitar, piele, par si silueta, noi zicem ca merita sa le mananci zilnic.

5. Beta-caroten
Este o forma de vitamina A minunata pentru ochi, piele si inima. Este unul din cei mai puternici antioxidanti pe care ii poti consuma, continut de regula de fructele si legumele

portocalii si galbene. Una-doua clementine pe zi te ajuta sa consumi doza zilnica necesara de vitamina A.

Pericol de moarte. Ce se întâmplă cu noi dacă stăm la umbra unui nuc

Umbra nucului este, de fapt, si benefica, si nociva . Factorul “timp” este cel care face diferenta.

Petrecerea unui timp indelungat la umbra nucului, zi de zi, afecteaza starea de sanatate (mucoasa nasului se poate inflama, pot sa apara episoade de cefalee si de tuse; se spune

ca oamenii care au nuc in curte si stau multa vreme la umbra lui pot chiar sa moara “inainte de vreme”).

Explicatia consta in faptul ca frunzele nucului emana o cantitate destul de mare de iod. In schimb, acelasi iod face bine organismului, ajutandu-l sa se vindece de racelile persistente

daca persoanele cu astfel de probleme fac vara (cand din frunze se evapora mai mult iod) cateva plimbari nu prea lungi la umbra nucului.

Frunzele de nuc (tot datorita iodului) au proprietati dezinfectante si cicatrizante care ajuta in special la refacerea pielii.

Astfel, ceaiul din frunze proaspete de nuc va este de folos in caz de eczeme, rani si ulceratii ale pielii (daca frunzele sunt deja uscate, efectul este foarte slab sau lipseste).

In plus, infuzia concentrata din frunze de nuc ajuta (folosita extern) la stoparea sau incetinirea caderii parului.

Umbra nucului este, de fapt, şi benefică, şi nocivă . Factorul “timp” este cel care face diferenţa.

Petrecerea unui timp îndelungat la umbră nucului, zi de zi, afectează starea de sănătate (mucoasa nasului se poate inflama, pot să apară episoade de cefalee şi de tuşe; se spune

că oamenii care au nuc în curte şi stau multă vreme la umbră lui pot chiar să moară “înainte de vreme”).

Explicaţia constă în faptul că frunzele nucului emană o cantitate destul de mare de iod. În schimb, acelaşi iod face bine organismului, ajutându-l să se vindece de răcelile persistente

dacă persoanele cu astfel de probleme fac vara (când din frunze se evaporă mai mult iod) câteva plimbări nu prea lungi la umbră nucului.

Frunzele de nuc (tot datorită iodului) au proprietăţi dezinfectante şi cicatrizante care ajută în special la refacerea pielii.

Astfel, ceaiul din frunze proaspete de nuc va este de folos în caz de eczeme, răni şi ulceraţii ale pielii (dacă frunzele sunt deja uscate, efectul este foarte slab sau lipseşte).

În plus, infuzia concentrată din frunze de nuc ajută (folosită extern) la stoparea sau încetinirea căderii părului, scrie realitatea.net.

DISTRIBUIȚI