Cine trece primul ? E una dintre situațiile des întâlnite la tamponări. Raspunsul corect aici:

Cine trece primul ? E una dintre situațiile des întâlnite la tamponări.

Polițistul Marian Godina ne explică cine are prioritate in acest caz:

”E una dintre situațiile des întâlnite la Tamponări”

Pentru orașele cu sensuri giratorii această situație are loc în fiecare zi. Șoferii se tamponează fără nicio problemă crezând că au dreptate.

Polițistul Marian Godina ne va explica cine are prioritate.

Pe Facebook, acesta a scris:

Am primit zeci de mesaje cu fotografia asta, aşa că răspund aici, mai ales că e una dintre situațiile des întâlnite la “Tamponări” şi nu de puține ori, cel vinovat se consideră nevinovat iar cel nevinovat se consideră vinovat.

Cel care schimbă direcția de mers trebuie să se asigure. După cum se vede clar în poză, autoturismul portocaliu e cel care îşi schimbă direcția, trecând de pe banda 2 pe banda 1.

Direcția de deplasare într-un sens giratoriu este un cerc, deci de fiecare dată când ieşi din giratoriu, părăseşti cercul, adică schimbi direcția de mers şi trebuie să te asiguri.

În cazul unei tamponări, dacă nu se va încheia un formular de constatare amiabilă, conducătorul autoturismului portocaliu va fi sancționat conform articolului 54 alin. 1 din OUG 195/02R, cu amendă de la 4 la 5 puncte amendă şi cu 3 puncte de penalizare.

Cu toate astea, eu personal nu aş proceda ca şoferul autoturismului verde, deşi manevra e legală.

Citeste si:

Greşeala pe care o fac mulţi şoferi iarna. Sfaturi preţioase de la pilotul de drift Sorin Ene

Se ştie deja că iarna, dacă ninge puțin, drumurile devin un coşmar pentru şoferi. Tocmai de aceea ne-am gândit cum să vă ajutăm să ajungeţi la destinaţie în siguranţă, pe patru roţi, şi v-am pregătit un set de sfaturi direct de la pilotul de drift Sorin Ene.

Pentru a nu sfârși în șanț vă oferim câteva sfaturi. Să începem de la pornirea mașinii. Mulți șoferi obișnuiesc să își încălzească motorul minute în șir. Greșit! Un minut e suficient.

„Temperatura uleiului trebuie să ajungă la nişte grade optime pentru a asigura lubrifierea corectă a motorului. Primii kilometri trebuie făcuţi subturat, nu turaţii foarte mari, pentru că atunci se creează uzura în motor”, spune Ene.

Al doilea sfat este să nu accelerați.

„Nu bruscăm maşina, dacă nu avem un instrument cum ar fi o loptată, facem acel binecunoscut balans”, mai spune pilotul de drift.

Este greşit să smuciți volanul sau să folosiţi excesiv frâna. Dacă simţiţi că maşina dumneavoastră iese de pe asfalt trebuie să ridicaţi piciorul de pe acceleraţie pentru a câştiga aderenţă. Frânarea de urgenţă are şi ea secretele ei.

„Frânarea de urgenţă trebuie făcută cu cea mai mare forţă posibilă acţionată asupra pedalei de frână. Sunt mulţi conducători auto care fac o greşeală: calcă pedala de ambreiaj în momentul frânării. Nu! Mai întâi se apasă frâna, după care pedala de ambreiaj”, recomandă Ene.

La coborârea în pantă, folosiţi cu încredere frâna de motor prin introducerea manetei într-o treaptă de viteză inferioară.

DISTRIBUIȚI