Ce se intampla daca mananci TREI OUA PE ZI? Sigur nu stiai asta!

Acum nu foarte multi ani, toate organizatiile de sanatate insistau sa nu se consume foarte multe oua, pentru ca vor creste nivelul de colesterol. Din fericire, toate aceste idei au fost demonstrate ca fiind gresite, si in final, s-a dovedit ca ouale sunt foarte sanatoase!

Acum nu foarte multi ani, toate organizatiile de sanatate insistau sa nu se consume foarte multe oua, pentru ca vor creste nivelul de colesterol. Din fericire, toate aceste idei au fost demonstrate ca fiind gresite, si in final, s-a dovedit ca ouale sunt foarte sanatoase!

Lipsa de colina: daca aveti o lipsa de colina, veti fi expusi la afectiuni ale ficatului si muschilor.

Nutrientul este de asemenea renumit pentru stimularea creierul si memoriei. Este precursorul neurotransmitatorului cunoscut ca acetil-colina. Este un fapt bine stiut ca peste 90% din Americani (ei fiind un exemplu de diete proaste) sufera de lipsa de colina si asta este motivul principal pentru ficatul gras si leziuni ale muschilor. Pentru oase: ouale sunt surse bune de vitamina D si calciu, nutrieni esentiali cand vine vorba de sanatatea oaselor noastre.

Vitamina D perminte o mai buna absorbtie a calciului in corp, iar calciul este necesar pentru coagularea sangelui, semnalele nervoase si contractiile musculare. Oul este un super-aliment deoarece conţine numeroase substanţe nutritive cu rol esenţial in menţinerea starii de sanatate (vitamina A, B2, B5, B6, B12, D, E, K, acid folic, seleniu, fosfor, calciu şi zinc) şi acizi graşi Omega 3 (care au rol important in reducerea inflamaţiilor in organism, prevenind afecţiuni precum osteoartrita sau bolile cardiace.

Cresc nivelul de colesterol sanatos, aşa-numitul HDL, scazand astfel riscul de boli de inima sau accidente vasculare cerebrale.
Ajuta la dezvoltarea creierului in stadiul intrauterin şi favorizeaza creşterea armonioasa a copiilor datorita prezenţei colinei (100 mg /ou) şi a acidului folic, motiv pentru care este frecvent recomandat consumul de oua in timpul sarcinii.

In plus, colina din oua se pare ca ar avea rol de protecţie impotriva anumitor forme de cancer, in specialcancer de san.

Protejeaza vederea şi previn afecţiunile oculare graţie conţinutului de luteina şi zeaxantina din galbenuş, substanţe puternic antioxidante care ajuta la fixarea retinei. Studiile au demonstrat ca aceste substanţe pot reduce semnificativ riscul de apariţie acataractei şi a degenerescenţei maculare, afecţiuni frecvent intalnite in special in randul persoanelor varstnice. De asemenea, ouale sunt surse bogate de vitamina A, a carei carenţa poate duce chiar la orbire.

Ouale sunt importante surse de proteine de calitate (6 grame / ou) şi aminoacizi, care ajuta la dezvoltarea ţesuturilor, scaderea in greutate, creşterea masei musculare, reglarea tensiunii arteriale şi intarirea oaselor.

Consumul de oua este frecvent recomandat şi in dietele de slabire deoarece sunt alimente saţioase, deci care ţin de foame şi ţin la distanţa pofta de dulce. Mai multe studii au demonstrat ca un consum regulat de oua la micul dejun ajuta la reducerea indicelui de masa corporala (IMC), deci la pierderea kilogramelor in plus.

Ouale sunt bogate in sulf, mineral esenţial pentru absorbţia complexului de vitamine B, utile pentru buna funcţionare a ficatului, dar şi pentru producerea de colagen şi cheratina, care ajuta la menţinerea sanataţii pielii, unghiilor şi parului, conferind un lus de stralucire.

sursa: fiisanatos.info

Scrie un comentariu