Atenţie! Eşti client la RCS&RDS-DIGI, Dolce Romtelecom, Vodafone sau ORANGE? Trebuie să afli URGENT acest lucru

Dacă eşti client la RCS&RDS-DIGI, Dolce Romtelecom, Vodafone sau ORANGE, atunci trebuie să afli URGENT următorul lucru.

Procesul de dezabonare la serviciile de telecomunicaţii este unul greoi, începând cu etapa furnizorului, până la implementarea cererii clientului, se arată într-un raport al Consiliului Concurenţei.

Întregul proces de dezabonare este unul greoi începând cu etapa de contactare a furnizorului, în vederea notificării cu privire la dezabonare, până la implementarea cererii clientului. (…)

Rata mare de concentrare pentru primii trei furnizori evidenţiază caracterul de oligopol al pieţelor: 80% la televiziune, 83% la internet fix şi 94,5% la telefonie fixă’, se arată în document.

Raportul propune ca, în cazuri ulterioare supuse atenţiei autorităţii de concurenţă, să fie luată în considerare posibilitatea examinării segmentate a serviciilor furnizate de companiile

implicate pentru a se evidenţia poziţia deţinută de acestea pe fiecare din serviciile unice şi tipurile de combinaţii de servicii şi pentru a identifica posibilităţile reale de alegere ale consumatorilor.

Conform ANCOM, la finalul anului 2016, numărul de utilizatori de servicii multiple a crescut cu jumătate de milion comparativ cu finalul anului 2014, cea mai mare parte a creşterii datorându-se componentei rezidenţiale (persoane fizice).

‘Mai mult decât atât, se poate constata şi o preferinţă către sofisticare a utilizatorilor, observându-se că evoluţia pozitivă este datorată creşterii numărului de utilizatori care folosesc combinaţii de cel puţin trei servicii.

Spre deosebire de achiziţia/vânzarea de servicii unice, achiziţia mai multor servicii de la acelaşi operator şi, respectiv, vânzarea mai multor servicii aceluiaşi client generează

avantaje consumatorilor şi furnizorilor de servicii, ceea ce explică preferinţa clienţilor pentru servicii grupate (individuale multiple/pachet de servicii) şi preocuparea furnizorilor de a le promova şi pune la dispoziţia clienţilor’, informează Consiliul Concurenţei.

În cazul abonaţilor, arată instituţia, avantajele sunt reprezentate de tarif unic mai mic decât suma tarifelor cumulate de la doi sau mai mulţi furnizori, alte beneficii/bonusuri, interacţiunea cu un singur operator, factură unică.

‘În cazul furnizorilor, avantajele sunt reprezentate de economii de scară şi scop, recuperarea accelerată a investiţiilor cu infrastructura comună prin care se prestează serviciile, venituri mai mari şi constante.

Există şi un revers al achiziţiei de servicii grupate în cazul consumatorilor, reprezentat de implicaţiile negative asupra mobilităţii acestora’, menţionează sursa citată.

DISTRIBUIȚI